Politiskās kampaņas – radošais izsīkums vai budžeta mazspēja?

startLīdz 6. jūnijam atlicis tieši mēnesis. Šobrīd uz iepriekšējo vēlēšanu fona partiju popularizēšanas kampaņas izskatās ļoti vājas.

Iemesli tam varētu būt dažādi:

  • Neviens (izņemot Kuršgancic) negrib zīmēties ar lielām kampaņām taupības laikā
  • Tiešām trūkst līdzekļu kampaņai
  • Trūkst ideju
  • Nesaprot, ko, kam un kā rādīt šādā laikā; u.t.t.

Tas tāds virspusējs uzskaitījums, jo visu vērtēju kā vienkāršais iedzīvotājs, kurš speciāli nevienu kampaņas materiālu nemeklē, bet apstāsta to, ko redz ikdienas gaitās.

Līdz ar to ir divējādas sajūtas – prieks par ētera nepiemēslošanu, no otras puses – vilšanās, kuras pamatā ir atkarība no skandāliem, kas prasa, lai tak kārtīgi kāds līdz vēlēšanām saķeras. Lai interesantāk.

Redzamākās izpausmes ir Šleseram ar neoriģināliem 800 latu lielu algu un peļņu solījumiem, kā arī kRRRistovskis ar armijas disciplīnas ieviešanas solījumu. Garlaicīgi. Ja LPP/LC visus bija pieradinājusi vismaz pie kāda radošuma politiskajās reklāmās, tad šis izskatās pēc radošā izsīkuma konkrētā subjekta pasniegšanas epopejā. Tika solīta ļoti agresīva pieeja, bet 800 latu algu solīšanu par tādu grūti uzskatīt – tas ne ar ko neatšķiras no solījuma „kad mēs tur tiksim, viss ies uz augšu!”. Ja pieliktu klāt šim solījumam termiņu, varbūt tas drusciņ, drusciņ palielinātu vājo ticamības momentu šim ziņojumam.

kRRRistovska gadījumā atmiņā pagaidām palikušas 2 lietas – Rīgas piemēslošana ar plakātiem visur, kur nedrīkst, kā arī RRR, kas laikam domāta kā dusmīgā un disciplīnu iemiesojošā Kristovska personību pastiprinošs un atmiņā paliekošs elements. Neko citu, izņemot kādreizējā RD Finanšu departamenta vadītāja Raimonda Krūmiņa vecās kampaņas koncepciju ar saukli „Es neļāvu viņiem zagt!”, tas man neatgādina.

Vēl atmiņā nāk TB/LNNK multenes. Tāds dīvains koncepts, caur kuru arī laužas laukā cenšanās ielauzties cilvēku galvās ar Latvijā jauniem paņēmieniem, tomēr pašvaki ir ar saturu. Tas varētu liecināt par to, ka mums trūkst tiešām labu jauno mediju speciālistu, vai arī tādi ir, bet viņiem vēl neviens netic un uzticas veciem bukiem, kuri īstenībā ir drusku nokavējuši web 2.0 vilcienu. Tomēr labā ziņa ir tā, ka to vēl var panākt.

Arī citas partijas, protams, izvērš kaut kādas aktivitātes, bet nav nekas tāds, par kā saturu (neiedziļinoties personībās un politiskajās piederībās) gribētos priecāties kā par jaunumu mūsu mazajā, bet piebāztajā informācijas telpā.

Tas viss ir ļoti interesanti no sportiskā viedokļa, jo, manuprāt, šīs ir vienas no neprognozējamākajām vēlēšanām, kādas pēdējos gados bijušas.

Runājot par radošo izdomu – atliek cerēt, ka viss vēl tikai priekšā. Ar „viss” es domāju sprādzienveidīgu vienu izšķirošo partiju kampaņu soli tieši pirms vēlēšanām. Un ja vairākām partijām šādi soļi būs, tad tik pat aizraujoši būs vērot, kā tās reaģēs viena uz otras izpausmēm. Tiešām ceru, ka kļūs interesanti, jo negribas ticēt, ka viss ir palaists pašplūsmā, izlaists no rokām.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  1. Komentēt

Atstāj komentāru

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: