Pētījums: ko blogeri domā par PR cilvēkiem?

Uzgāju kādu pētījumu, kurā tika aptaujāti 449 blogeri no 21 valsts par bloggerviņu saskarsmi ar sabiedrisko attiecību (SA)  cilvēkiem. Tas veikts šā gada aprīlī/maijā.

Būtu interesantāk, ja uz šiem jautājumiem atbildētu Latvijas blogosfēras sami, bet nu te ir globālo censoņu rezultāti. Tā kā Latvijā šī kultūra vēl nav pārāk izplatīta, tad domāju, ka pr-istiem šī informācija varētu noderēt jebkurā gadījumā.

Par saziņu

  • Vairāk nekā 90% no 449 blogeriem labprāt sazinās ar SA cilvēkiem.
  • Vairāk nekā 96% ASV blogeru vismaz reizi nedēļā sazinās ar kādu pr-istu. Eiropā – 65%. (Hmm –Latvijā?).
  • Vēlamākā saziņas forma – e-pasts.
  • Vairums no blogeriem savu vēlamāko kontaktformu norāda savos blogos.
  • Visiem blogeriem piemīt vēlme radīt atšķirīgu saturu, īpaši tas attiecas uz jauniem produktiem un to apskatiem, atsauksmēm par viņu bloga saturu, kā arī intervijām ar nozaru ekspertiem.

Par SA cilvēku sūtījumu saturu

  • Visbiežāk tiek sūtītas fotogrāfijas, kam seko dažādas tabulas, grafiki un video materiāli.
  • 2/3 no blogeriem tuvāko 12 mēnešu laikā plāno vairāk izmantot sociālo mediju relīzes.

Blogošanas ieradumi

  • ASV blogeri savai rūpalai velta visvairāk laika – 63% tam velta 9 vai vairāk stundas nedēļā, Āzijā un Eiropā tik daudz laika blogam velta attiecīgi 36% un 44%.
  • Ar mikroblogošanu nodarbojas 75% no visiem blogeriem.

SA cilvēku sliktie ieradumi

  • Akli sūta blogeriem korporatīvās preses relīzes.
  • SA cilvēki nelasa blogus un tādēļ līdz galam neizprot savu izvēlēto mērķa blogeru kopienas.
  • Tie sagaida, ka blogeris pārpublicēs viņu korporatīvo materiālu, tādējādi demonstrējot savu nekompetenci par blogu nozīmi un jēgu.
  • Tie pielīdzina blogerus žurnālistiem.

5 lietas, kas jāņem vērā SA speciālistiem saziņā ar blogeriem

  1. Blogeru ietekme viedokļa formulēšanā arvien pieaug.
  2. Korporatīvās preses relīzes ieiet pagātnē. Blogeri uzskata, ka nākotne pieder sociālo mediju relīzēm un to citējamība pieaugs jau tuvāko mēnešu laikā.
  3. RSS ziņu barotnes ir viens no galvenajiem blogeru informācijas avotiem.
  4. Blogošana lielajam vairumam joprojām ir tikai blakus nodarbošanās. Tas jāņem vērā, plānojot komunikāciju ar viņiem, kā arī plānojot vēlamo publikācijas laiku.
  5. 80% no blogeriem pilnīgi droši atšķir bloga ierakstu no sponsorēta (apmaksāta) bloga ieraksta.

, , , , , ,

  1. #1 by Gunārs Klēģers on Jūlijs 7, 2009 - 23:38

    Man arī šķita, ka ar to būtu vienai čupai vērts iepazīties, jo nedomāju, ka līdzīgas aptaujas rezultāti Latvijā kā būtiski atšķirtos.

  2. #2 by Jeremy on Jūlijs 7, 2009 - 10:46

    Zinu Latvijā virkni cilvēku, kam ar šo pētījumu derētu iepazīties.

Atstāj komentāru

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: